www.rehatrainer-lodz.pl

- ZDROWE SKOKI

ZDROWE SKOKI


Czyli o NIEdocenianych ZALETach TRAMPOLINY

 

 

 

 

 

 

Chyba nie ma osoby, która nie lubiła w dzieciństwie skakać po łóżku… Każdy kocha skakać, to naturalne...  Na szczęście(dla łóżek) teraz mamy trampoliny!

 

 

 

Rekreacja, zabawa i fitness w domu

 


Zwiększenie popularności i dostępności trampolin sprawił, że znajdziemy je teraz w prawie każdym ogródku, na prawie każdej działce, tam gdzie są małe dzieci i nie tylko… Trampoliny stwarzają doskonałą alternatywę dla telewizora i laptopa, dają możliwość aktywności ruchowej połączonej z doskonałą zabawą dla całej rodziny. A skakać może każdy od maluchów po osoby starsze, a nawet niepełnosprawne.

 

 

O co więc chodzi w tym skakaniu?

 

 

Jumping lepszy niż Jogging!

 


Według badań przeprowadzonych przez NASA skakanie to jedna z najbardziej efektywnych form wysiłku fizycznego! Z ich badań wynika, że 10 minut skoków na trampolinie przynosi takie same rezultaty jak 30 minut biegu, a ponadto jest mniej obciążające. Bieganie wiąże się bowiem z wysokim obciążeniem stawów kończyn dolnych. Trampolina absorbuje do 80% tego obciążenia!

 

 

Ćwiczy każda komórka

 


Nasze ciało składa sie z około 60 trillionów komórek. Udowodniono, że siła 2- 4 G (przyciąganie ziemskie) pojawiająca się podczas skoków pomaga usuwać toksyny z komórek. Następnie podczas krótkiego momentu nieważkości, kiedy ciało jest zawieszone w powietrzu, niższe ciśnienie w komórce wspomaga dostarczanie niezbędnych substancji odżywczych do środka komórki. Proces ten można porównać do wyciskania gąbki nasączonej wodą, aby następnie po uwolnieniu ucisku mogła ona chłonąć wodę do środka. Dzięki temu poprawie ulega ruch substancji z komórki i do komórki.

 

 

Zwiększenie drenażu limfatycznego

 


System limfatyczny to sieć naczyń transportujących do tkanek substancje odżywcze i usuwający z nich substancje toksyczne. Ze względu na to, że system ten nie posiada swojego aparatu pompującego, jego praca oparta jest głównie na pracy mięśniowej. Skoki na trampolinie ułatwiają eliminację toksyn w wyniku zmiany grawitacji.

 


A działa to tak:


Podczas lądowania siła grawitacji jest największa, zastawki są zamknięte a toksyny są wyciskane z pomiędzy komórek. Kiedy ciało zaczyna się odbijać zastawki nadal są zamknięte, substancje odżywcze przedostają się z limfy do komórek. Na szczycie odbicia następuje moment nieważkości, zastawki otwierają się. Kiedy ciało ląduje limfa przemieszcza się. Toksyny są przepompowywana dalej do systemu limfatycznego.

 


Zwiększenie gęstości kości

 


Podczas obciążania kości następuję stymulacja mechanizmu przebudowy kości, kości ulegają wzmocnieniu. Uważa się, że skakanie na trampolinie stanowi doskonałą profilaktykę osteoporozy.

 

Ćwiczenia na trampolinie obniżają ryzyko chorób serca

 


Poprzez wzmacnianie siły mięśni kończyn dolnych, stanowiących pomocniczą pompę dla układu krążenia, zmniejsza się obciążenie serca, wysiłek fizyczny wzmacnia siłę mięśnia sercowego, a zwiększenie ogólnej siły mięśniowej wpływa na poprawę efektywności pracy układu krążenia!

 

 

A więc! Let's jump!

 

 

 

 

            

 Powered by: www.cdx.pl